تابستان سال 84 بود که گشت های ارشاد با نام گشت امنیت اخلاقی برخورد با بدحجابها را در میادین و خیابانها شروع کردند.

زهرا تالانی:وقتی زمزمه شروع چنین طرحی شروع شد، نظرات متفاوت و اظهار نظرهای مخالفی نیز به دنبال آن شکل گرفت، تا جائی که، محمد تقی رهبر نماینده آن موقع مردم اصفهان اعلام کرد، در خیابان امکان برخورد با بدحجابان را نداریم بلکه باید دستگاه های آموزشی چون دانشگاه ها برای اجرای این طرح پای کار حاضر شوند.


گشت ارشاد از کجا آمد؟
21 تیرماه به مناسبت گرامیداشت حادثه مسجد گوهرشاد مشهد در سال 1314 به نام روز حجاب و عفاف نامیده شده است.بررسی وضعیت حجاب در کشور نشان می دهد که پس از انقلاب و سپری شدن دوران جنگ، در دهه هفتاد دولت و مجلس بیشتر به سازندگی کشور مشغول بودند و این دوران دوران سازندگی نام گرفت. اما در دهه هشتاد موضوع حجاب و عفاف در کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفت." طرح "توسعه فرهنگ عفاف و حجاب" در سال 1382 توسط "شورای عالی انقلاب فرهنگی" تصویب شده بود.
پس از انتخاب احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور،" طرح ارتقای امنیت اجتماعی" که سیزدهم دی ماه سال 1384 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دوباره تصویب شده بود، توسط احمدی نژاد که رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به شمار می‌رود، « به نیروی انتظامی" ابلاغ شد.البته در این مصوبه 26 دستگاه متولی بهبود وضعیت حجاب و عفاف در کشور بودند.
البته مراحل ابتدایی طرح به پوشش زنان در جامعه و سطح شهر مربوط می شد و قرار شد در ادامه جمع آوری معتادان و سپس جمع آوری اراذل و اوباش، بازرسی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های لباس و ارایشگاه‌های مردانه، عکاسی‌ها و.. نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

 


مخالفتهای رئیس جمهور شروع شد
وقتی نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرد، برخی مخالفتها شروع شد .از جمله با اینکه خود رئیس جمهور این اجازه را به نیروی انتظامی داده بود سال 89، با اعلام اینکه با گشت ارشاد مخالف است، به انتقاد شدید در مورد این طرح پرداخت.آن روزها احمدی نژاد گفته بود که دولت با گشت‌های ارشاد مخالف است و با آن مقابله خواهد کرد ودر ادامه اظهارات خود اعلام کرد، که ما از بنیان با این مخالفیم، این در حالی است که این مسائل به دولت ربطی ندارد و ما با اقداماتی همچون توقف خودرو و تابلو گذاشتن بالای آن و عکاسی کردن از آن موافق نیستیم.وی جمع آوری این اقدامات را خواستار شد و گفته بود، امیدواریم نیاز به تذکر جدی رئیس‌جمهور در این زمینه نباشد.
پس از این انتقادات، موج انتقادات به رئیس جمهور شدت گرفت و سردار رادان در مناظره ای که در باره گشت ارشاد با فرزاد حسنی داشت اعلام کرد طرح امنیت اخلاقی تعطیل نمی‌شود و در راستای اجرای آن هر فشاری را تحمل می‌کنیم.


مخالفتها بی تاثیر بود
مخالفتهای دولت در اینباره بی فایده بود و این طرح همچنان ادامه یافت و ابتدای امسال هم سردار اسماعیل احمدی مقدم اعلام کرد که طرح امنیت اخلاقی در سال 91 نیز همانند گذشته اجرا می شود و امیدواریم در سالی که با امنیت و آرامش آغاز شده با رعایت اخلاق سپری شود. امسال فعالیت گشتها نه تنها تدام یافت بلکه ابعاد بیشتری هم یافت . در همین مدت پلیس به برخوردهای خود با بدحجابان در جشن ها و همایش ها و جشنواره ها ادامه داد و به عنوان مثال از حضور بدحجابان در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم های ویدئویی ممانعت کرد.
همچنین سردار رادان در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی 197 از اولتیماتوم به بیمارستان های خصوصی برای حذف کراوات از پوشش رسمی کارکنانشان خبر داد: "رسما اعلام می‌کنم که پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند."همچنین در ادامه فعالیتهای پلیس 53 کافی شاپ که مغیر با شئونات اسلامی بودند پلمپ شدند.


برخوردها موفقیت آمیز بود
تیرماه امسال مجلس از رئیس نیروی انتظامی خواست گزارشی از عملکردش درباره وضعیت حجاب و عفاف بدهد.در جلسه سیزدهم تیرماه سردار احمدی مقدم اعلام کرد که بیش از 49 درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند و این موضوع دومین خواسته هموطنان از پلیس است.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه تنها تعداد کمی از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنیت اخلاقی انتقاد دارند، می گوید: امروز مقاومتها در برابر اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی بسیار محدود شده است و همواره شاهد افزایش رضایت عمومی با اجرای این طرح هستیم. البته برخی ها به رفتار ماموران انتقاد دارند که آنها را نیز مد نظر قرار می دهیم امروز فرآیند ماموریت های پلیس امنیت اخلاقی عادی شده است.
45232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    نظرسنجی کنید بابا جان
    • حسین IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      194 8
      آره مخصوصا که الان پلیس به درخواست مردم خیلی اهمیت میده مثلا تو خبر جنایت در خیابان فرشته سر صحنه جنایت مردم از پلیس خواسته بودن که متهمین رو هرچه زودتر در محل وقوع جرم اعدام کنن و پلیس هم گفته بود چشم!
    • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      234 8
      نظر سنجی ؟ دلت خوشه؟
    • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      همین مثبت و منفی ها خودش نظر سنجیه (اگر چشم مان را باز کنیم)
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    تنها تعداد کمی از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنیت اخلاقی انتقاد دارند!!! اين تعداد كم يعني به گفته خود شما بيش از 50 درصد.
  • آرش IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    391 7
    در این لینک http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8602010403 سردار رادان گفتند 87 درصد مردم تهران خواستار مقابله با بدحجابی توسط نیروی انتظامی اند.در صورتی که سردار احمدی مقدم اخیرا گفتن 49% موافقند.کدوم درسته بالاخره؟!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      144 4
      هرکس آمار مورد نظر خودش رو میگه
  • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    ضمن قدردانی فراوان اززحمات گشت ارشاد ولی بااینهمه هنوز بدحجابی در جامعه بیداد میکند ونیاز به برخورد جدی تری دارد .
    • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      شما رسما اعدام ميخواي ديگه؟ برخورد جدي تر ؟ ديدي تا حالا برخورد هارو؟
    • ehsan IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      210 6
      شما چی میگی بابا جان؟میخوای حبس ببرن براشون؟!
  • سینا IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    456 8
    این روزها زیاد فکر می کنم،به کندی همیشگی اینترنت،به تورم که اصلا وجود ندارد،به شغل هایی که هر روز به من پیشنهاد می دهند.به ریس جمهور که می گوید از سر کوچه ما خرید کنید، به روابط خانوادگی که پسر ، مادر را می کشد ، برادر ، برادر را و...به تجاوزها که تیتر اصلی روزنماها شدن و ما به خواندن هروزه اش عادت کردیم. به اینده.... آری این روزها زیاد فکر می کنم
    • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      به علت تجاوزهایی که اشاره کردی هم حتما فکر کن
  • فاطمه IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    اولاً که این 49% از کجا اومده؟ کی همچین آماری داده؟ خود پلیس؟ والا اگه پلیس بیاد از من بپرسه از این طرح راضی هستی، هیچوقت نمیتونم بگم نه، می ترسم خوب.. دوماً باز اگه همین آمارم درست باشه، یعنی 51% مخالف این طرح هستن، پس اکثریت همچنان مخالفن، اینجام که حرف حرف اکثریت است در نتیجه این طرح باید کلاً جمع شود :))))
  • esi IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    157 6
    خبرآنلاین چرا نظرات منو منتشر نمیکنی مشکل چیه نه توهین میکنم نه حرفی میزنم که غیر قابل انتشار باشه یکی از دوستان میگه شاید آی پی شما فیلتر شده ؟!! خواهشا جواب بدید
    • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      101 3
      مشکلی نیست روال کاره برادر همدرد، اگر اینطور نباشه باید شک کنی!!!
  • مستقل IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    281 8
    اگر بر فرض محال آمار خود اینها رو هم قبول کنیم یعنی بیشتر از نیمی از مردم اساساً این روش راقبول ندارند.خوب سوال اینجاست چه احترامی برای این قشر عظیم از مردم از سوی ناجا صورت میپذیرد؟
  • رضا DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    177 8
    با اینکه تاحالا 20 بار کامنت گذاشتم و نظر دادم و گذاشته نشده باز هم نظرم اینه که این موضوع رو تویه سایت به نظر سنجی بذارین.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    آری یا نه یعنی چی؟؟ باید برخورد بشه ولی درست و محکم و دائم
    • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      181 5
      محکم؟ یعنی خشونت داشته باشه دیگه؟ اینجوری دوس داری؟ شلاق هم بزنند؟ تعارف نکن بگو!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    نه برخورد به چه دلیلی دلیل عقلی ندارد هر کسی مسول لباس خود است واگر پذیرش ان در جامعه نباشد لباس تغییر میکند چرا مردان ما با لباس زیر در جامعه دیده نمی شوند چون در جامعه پذیرش ندارد پس انچه که در تعریف شما بد حجابی است در جامعه پذیرش دارد وبرخورد پلیس حداکثر تا دو سه سال دیگر است وباعث گرایش بیشتر افراد به بد حجابی
  • توسی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    اجبار درهیچ مسله ای جوابگو نیست خداوند فرموده در دین هیچ اجباری نیست حجاب اجباریبرا جوانان جذاب نیست
  • بدون نام GB ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    123 9
    یعنی خبر آنلاین میخوای بگی یه نفر هم نظر مخالف نذاشته که نظر ها رو نشون ندادی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • بدون نام CZ ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    233 7
    ی اینکه 49 درصد از مردم با برخورد با بدحجابی موافقن این موفقیته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا معنای اکثریت رو می دونین یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظر شما 49 درصد بیشتره یا 51 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا می دونین درصد یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    به نظر من اصلا هم موفق آمیز نبوده وقتی جوان تفریح نداره آسایش نداره آرامش نداره کار نداره هیچی نداره انتظار بی جایی داریم بعد هم واقعا حجاب خیلی از خانمهای ایرانی و دختران ایرانی مشکلی نداره بیشتر ین مشکل ذهن اشتباه بعضی از آقایان هستش
  • دمیر IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    250 8
    اگه برخودها موفقیت آمیز بوده چرا 33 سال وضع حجاب داره بدتر میشه آقای احمدی مقدم؟ این همه پول بیت المال رو خرج میکنید برای کارهایی که خود مردم راضی نیستند. توان فرهنگ سازی ندارید و حتی جرات اعتراف به ان رو هم ندارید متاسفانه. حرف از افزایش رضایت عمومی میزنید؟؟؟ با چه جرعتی آخه ؟؟؟
  • عباس IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    215 9
    سلام دين امري قلبي است نه امري ظاهري ودر باطن انسان وجود داردوبدنبال آن ملزومات ديني نيز باطني هستند يعني فرد بايد به چيزي اعتقاد داشته باشد تاآن را رعايت کندودر غير اينصورت مرتکب تظاهر وريا مي شود مسئله اي که خيلي رواج پيداکرده است .درارتباط باحجاب درقران کريم توصيه به پوشش موها وبدن وزيور آلات شده است ولي مانند مسئله زنا،دزدي،شرابخواري براي بيحجابي حد وتعزيرمشخص نشده است يعني جايي ذکر نشده که اگرکسي بي حجاب بود به او حدبزنند يا تعزيرش کنندکه مي توان نتيجه گرفت تا حدودي در مسئله پوشش اختيار را به خود فرد داده که تا حد عرف جاري بين بهترين وضعيت پوشش يعني پوشاندن موها وبدن آنطور که در کتاب خدا ذکر شده وعرف جاري خود صاحب اختيار باشدواجباري به نوع پوشش معرفي شده نشده است هرچند که حجاب بهتراست.
  • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    167 6
    اصلا آنقدر اين طرح موفق بوده که ديگه تو جامعه بد حجاب پيدا نميشه! اين همه هم که هستند اشتباهيه. قبول داريد؟
  • بدون نام US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    212 8
    این همه که انرزی میکذارید برای حجاب کمی برای الودگی هوا کار کنید راهکار داره الودگی ..مخالفم
  • امین IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    309 8
    ترکیه الگوی خوبی میتونه در این مورد باشه باوجود اینکه حجاب آزاده ولی بیش از هفتاد درصد باحجاب واقعی اند
    • برادر آنلاين GB ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      154 7
      تنها تركيه نيست ، بجز ايران و عربستان هيچ كشور اسلامى ديگه اى نيست كه حجاب درش اجبارى باشه اما اغلب شمار زنان محجبه در اون كشورها بيشتر هست و حجابشون هم واقعيست نه مثل ما مصنوعى و ظاهرى ! نكته جالب ديگه اينه كه بسيارى از اين كشورها (مانند تركيه ، مالزى ، سنگاپور و ...) داراى روابط بسيار نزديك با غرب هستن و درنتيجه فرهنگ غرب (كه مسئولان ما بهش مى گن تهاجم فرهنگى) امكان نفوذ بيشترى در اين كشورها داره ! بنظر من وقتش رسيده كه مسئولان ما دست از اين برخوردهاى قهرآميز بردارند و يا تجديدنظر در سياستهاشون ، براى يكبار هم كه شده شيوه اى كه در ديگر كشورهاى مسلمان موفق بوده رو بكار بگيرن ، شايد اينجا هم جواب داد !!؟!
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      114 3
      یعنی واقعا چجوری این ترکیه با اون وضعیت تلوزیونش و مکانهای تفریحیش این همه با حجاب واقعی داره ؟
  • رضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    239 7
    لطف كنيد راجع به وضع حجاب در سوريه و لبنان اطلاع رساني كنيد آيا آنها هم مثل ما از اين بحث ها دارند ؟
    • امید NL ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      150 4
      شما با نگاهی به همسر بشار الاسد و همچنین خواننده زن شیعه لبنانی حیفا وهبی که بخشی از در آمد سالانه خود را نیز به حزب الله لبنان اختصاص میدهد میتوانید متوجه شوید این بحث ها فقط مربوط به کشور فلک زده ماست! در لبنان حتی در ماه رمضان روزه خواری در خیابان های بیروت نیز با ممانعت پلیس یا مردم مواجه نمیشود و جامعه لبنان با وجود 70 درصد مسلمان به این درجه از درک رسیده است که هرکس آزاد است خود شیوه زندگی اش را انتخاب کند و آنوقت ما برای لبنان دل میسوزانیم ولی خود هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
  • میر قاسمی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    352 6
    بعضی راه ها ساده تراست. وخیلی ها کارهای ساده ظاهری که جنبه تبلیغی و گاهی جنجالی و خبرساز را دارند دوست دارند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وحتی نمایندگان مجلس که خواهان برخورد مستمر با بدحجابی هستند جواب بدهند چقدر دغدغه برخورد با ریشه های بسیاری از مشکلات مملکت که برون ده ان بدحجابی هم میتواند باشد داشته اند؟ اگر دختر وپسر جوان دارای کار باشند ایا فرصت بد حجابی دارند؟ نگاه کنید چند درصد این افراد واقعا شاغلند؟ چند درصد این افراد به تفریحات سالم دسترسی دارند که توان پرداخت هزینه های ان را داشته باشند؟ این دو فقط نمونه های کوچکی هستند برای کسانی که میدانند و نمی خواهند خودشان را بخواب بزنند
  • مهدی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    خبر انلاین من به صداقت گردانندگان سایت شما اعتقاد دارم..یک نظر سنجی در رابطه با تاثیر گشت ارشاد در جامعه با دید کارشناساته انجام بدبد و نتیجه را هر چه باشد با اقای رادان گزارش کنید شاید واقعا ایشان در مورد تاثیر مثبت گشت ارشاد در جامعه درست بگوید ....
  • سیا US ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    151 7
    دو نوع حجاب هم برای مردان و هم برای زنان وجود دارد: 1- حجاب فکر و تفکر و اندیشه و باطنی افراد جامعه(هم مرد و هم زن) 2- حجاب پوششی جامعه متاسفانه آنقدر که به حجاب پوششی رسیدگی میشود به حجاب افکار و باطن جامعه رسیدگی نمیشود. ممکن است فردی دارای حجاب پوششی کامل باشد ولی از لحاظ حجاب باطنی دارای مشکلات زیادی باشد که این امر خطرات بسیار زیادی برای جامعه خواهد داشت تا کسی که داری حجاب باطنی قوی باشد ولی حجاب پوششیش ضعیف باشد. با فشار و تهدید و اعمال جرم بروی حجاب پوشش نمیتوان حجاب باطنی افراد را اصلاح کرد و باید برای هر دوجنس راهکارهای مناسب را تامین و ایجاد کرد تا به بیراه نروند. این افتخار نیست که پوشش افراد را بزور بتوان تغییر داد بلکه افتخارآن است که افکار جامعه را بسمت پاکی سوق دهند.
    • حسين IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      62 3
      با نظرت موافقم . من خودم موافق حجاب هم براي خانم ها و هم براي آقايون هستم ولي فکر ميکنم که اجبار بيشتر در اين مورد و همينطور طرح تفکيک هاي جنسيتي که دوباره داره به صورت جدي اجرا ميشه ميتونه باعث ايجاد عقده هاي رواني بيشتر در جامعه شده و جنايات و تجاوزهاي بيشتري همچون اتفاقات چند وقت اخير رو به دنبال داشته باشه . اصلا اين کاري که الان داره نيروي انتظامي دنبال ميکنه قبلا و در دهه 60 و اوايل هفتاد توسط کميته و به صورت شديدتري انجام شد و حتي يادمه که دست دختراني که با لباس هاي آستين کوتاه بيرون مي اومدند رو در سطل رنگ فرو ميکردند و يا موهايي که از روسري بيرون بودند رو با قيچي کوتاه ميکردند . آيا واقعا اون اقدامات تاثير مثبتي داشت ؟!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    198 7
    با اجبار هیچ کاری از پیش نمی ره ... شک نکنید
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    اره بابا جم كنين اين بي حجابارو.. يه عده واسه تحريك كردن ميان خيابون از وجناتشون معلومه .. من نه روحانيم نه بچه نماز خونم نه از خواص مملكتم.. يه انسان عادي از طبقه متوسط جامعه.. هر چيزي بايد از اول توي روال زندگي باشه.. ما توي ايران زندگي ميكنيم بايد هنجارها رو رعايت كنيم.. ميخواي لخت بگردي مانعي نيست فقط ايران جاي اينكارا نيست پولاتو جم كن بر اونور اب هرچي دلت ميخواد هرزگي كن. يه مانتو در سايز مناسب نه تنگ باشه نه كوتاه مناسبه خوانوماي متحرم هستس كه ناموس منو تو نام داره . چادر هم اجباري نيست.
    • abi IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      102 3
      جامعه باید اجازه بده هرکی با عقاید و هنجارهای خودش راحت زندگی کنه همون جور که تو جوامع غرب اغلیت مسلمون هم طبق عقاید خودش زندگی میکنه نه بگن باید هنجارهای اکثریت رو رعایت کنه
    • یکی از این مردم. IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      140 4
      اقای بدون نام بهتر است که خودت اصلاح کنی و به دیگران طعنه هرزگی را نزنی. در ضمن اگر صاحب نظر نیستی در مورد نوع و سایز پوشش هم نظر نده لطفا.در ضمن اینجا ایران است و مملکت ما دوست نداری میتونی بری تو عربستان یا افغانستان که با نوع پوشش و نگاهت موافقند.
    • امیر علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      132 4
      شما میتونید اختیار دار نامس خودت باشی و راجع بهش اظهر نظر کنی خیلی هم معتقد هستی چشماتو با حجاب کن برادر ایران برای همه مردم ایرانه نه فقط هم مسلکان شما
    • وحید IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      126 4
      چه خبره داداش .... اگه ادب نداری لااقل انصاف داشته باش هر کسی که حجاب رو به سبک من وشما قبول نداره که هرزه نیست ..... خیرالامور اوسطها .. اخوی.
    • fati IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      109 4
      خداییش این جور ادم ها همیشه یه چیزی دارن بگن.اگه مانتو بپوشی میگن سایزشو درست کن.سایزشو درست کنی میگن رنگشو درست کن.رنگشو درست کنی میگن مدلشو درست کن.مدلشو درست کنی میگن روسریتو درست کن.روسریتو درست کنی میگن کفشتو درست کن.کفشتو درست کنی میگن کیفتو درست کن . کیفتو درست کنی میگن شلوارتو درست کن...خلاصه انقدر میرن جلو تا اخر برقع سرت کنی
    • محمد US ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      113 3
      اشتباها به نظر شما مثیت دادم. خواستم بگم واقعا متاسفم که تو این مملکت افرادی مثل شما وجود دارن. دوست محترم اولا هرزگی یعنی چه؟ هر کی حجابش درست نباشه هرزه است؟ تو فامیل و آشنایان شما همه حجابشون کامله؟ فکر کن وقتی داری به جمع کثیری از مردم توهین میکنی به خودتم برمیگرده. دوما تحریک؟ عزیزم شما درویش کن. آقا درویش کن چشاتو
    • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      80 3
      کدوم وره آب؟بعدم پول کجا بود؟ انسان عادي از طبقه متوسط جامعه داری یه ۷۰۰هزار تومن بدی اخره برج بدم اجاره خونه؟
    • ایلیا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      122 3
      توهین نکن. هرکی بدحجاب باشه هرزه نیست. هرکیم که حجاب داشته باشه مادر ترزا نیست!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    131 9
    ظبق روال هر کی هر جا سر کاره خودش از خودش تعریف میکنه و آمارهای دقیق 49 درصدی 63 در صدی و از اینها میده
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    170 7
    خدا براي دين هم اجباري نگذاشته كه ما بندگان خدا بخوايم براي حجاب كه حتي در فروع دين هم جايي ندارد اجبار بذاريم! برخورد قهري و زورگويي، فقط به دوري بيشتر جوانان از اصل دين مي انجامد كه انجاميده است. هسته دين را دريابيد و از سليقه و كج فهمي دوري كنيد
  • ali IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    85 2
    لا اکراه فی الدین اونوقت تو کشور اسلامی ایران احکام دین اسلام به مردم اجبار می شود
  • saman IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    42 2
    آقا جان بلد نیستید کار خبری انجام ندید . اصلا خودتونم ناراحت نکنید .خودتون خبرو انتخاب میکنید و نظر هم بدید برای چی اصلا جا گذاشتی برای نظر دادن خودت هر چی دوست داری بنویس دیگه مردمو مسخره نکن چون خودتم جزوشونی اول خودت مسخره میکنی با این فیلتری که تو نظرا انجام میدی
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    5 120
    چي ميگي واسه خودت.. از كدوم كج فهمي صحبت ميكني... منظورت اينه كسي به اينا كاري نداشته باشه طرف لخت بياد خيابونارو بگرده همه هم بح بح چح چح كنن كه يكيش جنابعالي باشين.. همه عقل دارن ميدنن چيكار ميكنن اوني مانتو تنگ تنش ميكنه از زير زمينم اگاهي داره چه برسه اينكه هدفش تحريك يه عده هستش كه بندازه دنبال خودش. ميدونه داره چيكار ميكنه با اون وضع مياد بيرون همينا هستند كه هر روز متلك هاي انچناني ميشنوند هر شب پارتي ميكنند.اينجور افراد مغز منحرف دارند بايد جم اوري بشن يا از كشور خارج بشن.
  • ali IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    85 2
    خداوند به حضرت محمد فرمود : ای پیغمبر به زنانت و دخترانت و زنان مؤمنین بگو "حجاب اختیار کنن" نه اینکه به اجبار و زور آنها را با حجاب کن
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    95 2
    بد حجاب ترین خانم ها در ایران ازپوشش بیشتری نسبت به پوشیده ترین خانم ها در اروپا برخوردارند ولی آمار تجاوز ، خشونت های جنسی ، بی احترامی و متلک گویی در خیابان ها و... در ایران به نحو نگران کننده ای بالاست. به فکر اصلاح وضع اخلاقی جامعه از طریق آموزش های دراز مدت و هدف مند باشیم تا برای فرزندانمان ایران بهتری داشته باشیم. حیف از این همه جوان هایی که به دلایل مختلف ، از جمله نبود امنیت اجتماعی و اخلاقی جلای وطن می کنند و ناخواسته سرمایه های عظیمی از این کشور را به رایگان در اختیار بیگانگان میگذارند. ای کاش دانش و شعور واقعی جایگزین رفتار های جاهلانه و احساساتی ما شود.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    5 94
    درسته که خدا برای دین اجباری نکرده .اما مصونیتی هم برای گوش ندادن به دستورات الهی نداده .آیا خداوند به این عظمت زبانم لال مسخره است که دستوری بی دلیل و بی عواقب بدهد؟ مشگل دین نیست .مشگل از مجریان دین ونحو عملکرد آنهاست
  • امیر علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    55 1
    ما نفهمیدیم این آمار 49 درصد از کجا آمد ولی واقعیتی تلخ که متاسفانه گوش شنوایی برای آن پیدا نمیشود این است آقایان دلسوزان عزیزان این اعمال امروز دین گریزی فردا را به دنبال دارد و این حقیقتی است که با این آمارهای غیر واقع اعتماد جامعه هر روز نسبت به آن مسوول محترم کمتر خواهد شد دین ما دین رحمت است آن را با این بی درایتیها بدنام نکنیم
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    140 5
    اگر خانمهاي ما با حجاب 100برابر بالاتر از زنان طالبان بيايند بيرون توخيابان باز پليس شرط مي گذارد يعني خانمي با وزن 85كيلو و قد 190حق امدن در ميدانها را ندارند و خانمهاي با قد 140حق امدن به پارك را ندارند
    • رضا AU ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      9 26
      خانم با قد 195 باید بره بسکتبالیست حرفه ای بشه ها
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    30 3
    ببين دوستان اگر خانمهاي ما با حجاب 100برابر بالاتر از زنان طالبان بيايند بيرون توخيابان باز پليس شرط مي گذارد يعني خانمي با وزن 85كيلو و قد 190حق امدن در ميدانها را ندارند و خانمهاي با قد 140حق امدن به پارك را ندارند
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    6 145
    يه عده از دوستان محترم دوست دارن ايران بشه لاس وگاس امريكا. از نظرات دوستان معلومه چي توي سرشون ميگذره.. هر گلي بزنين به سر خودتون زدين.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    71 3
    من فقط موندم این 49% یا 87% رو از کدوم مردم می پرسند؟؟ شما و - نظرات رو ببینید بعد می فهمید چند درصد!! موافق این طرح ... هستند.
  • حسن IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    63 3
    سکوتم از رضایت نیست دلم اهل شکایت نیست هزار شاکی خودش داره خودش گیر گرفتاره
  • بدون نام EU ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    75 3
    من این موفقیت را به تمام افراد پلیس از ته دل تبریک می گم. تا حالا دقت کرده اید که چقدر وضع حجاب نسبت به سال 84 که شروع طرح بود، بدتر شده است. دقت کرده اید که چقدر 49 درصد از 51 درصد بیشتر است. دمکراسی ایرانی
  • حسام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    67 5
    به نظر من باید برای این موضوع بسیار مهم ، نظرسنجی توی سایت گذاشته بشه دوستان و هم وطنان عزیز ، اگر می بینید که مسئولین سایت نظر سنجی در این مورد نمیذارن ولی در مورد نتیجه بازی گهر دورود با لحاف سازی اندیمشک میان نظر سنجی میذارن , فقط یک علت داره و اونم اینه که این عزیزان از نتیجه نظر سنجی میترسن. میترسن از اینکه ملت رای "مخالف" رو به این نظر سنجی بدن... از من گفتن بود.
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    6 151
    دست نیروی انتظامی درد نکنه
    • فاطمه IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      1 3
      موافقم
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    100 6
    اگه مخاطبان همین سایت رو (که الحق و الانصاف آدمای فرحیخته ای هستن) رو به عنوان یک جامعه آماری کوچک (البته یه مقدار کوچیکه قبول دارم) در نظر بگیریم می بینیم که بالای 90 درصد با این طرح مخالفند. من خودم با این عقل محدود خودم خیلی از این آقایون بلدم جامعه اسلامیم رو درست کنم.
    • kk IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      55 5
      فرهیخته اقا جون کلمه فارسی رو که عربی نمی نویسن در ضمن نظرت کاملا درسته شرمنده اگر به املای شما تذکر دادم
  • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    70 4
    مشكل اينه كه دوستان از مردم هيچ كمكي نمي خوان و فكر ميكنن خودشون قادر به حل تمام مسائل اند.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    140 8
    بنظرم تنها راه حل معضل حجاب یک رفراندومه! دیگه حرف و حدیث ها هم جمع میشه!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    3 38
    مساله حجاب باید سیستماتیک و با همکاری تمامیه نهادهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور و زیربنایی حل شود نه با زور واجبار.حقایق زیر باید فرهنگسازی شودتا باور مردم نسبت به حجاب اصلاح شود: بد حجابی آرامش روانی را از جامعه میگیرد، بی حجابی خیانت به جامعه است، بی حیایی نشانه کم عقلی است و... با اجبار وضع هر روز بدتر خواهد شد و به سمت غربی شدن بیشتر پیش خواهیم رفت پس به حجاب بیشتر از این خیانت نکنید!